The sun is out…

… And the snow has melted! This makes my life a little bit better! It means I can go out a little and take my walks.

Today I’ve been out for a walk two times today. The first was for 20 minutes and I wore the training shoes I bought last year which are good for people with bad lower backs. They are the training shoes that train the bum better lol.

Unfortunately I wore them too often last year and ended up with a problem with my foot. But now it feels better so I’m going to wear them every other time I take a walk.

The second time I walked for 15  minutes. I don’t want to push it too much.

Now I feel better in my mood. Sun is good for the soul 🙂

It shouldn’t be, emphasising the word shouldn’t, any more snow now so I can train every day and have the warm water pool training once or twice a week 🙂

The warmer weather is better for my back.. 🙂

Now to watch TV. My favourite hockey team is in the semi finals now… Go Skellefteå!!!

~ by pipkinera on April 1, 2013.

7 Responses to “The sun is out…”

  1. Håller med om att solen är bra för själen, man blir gladare när solen skiner även om man inte kan vara ute och gå så mycket. Dessutom är det ju så att det är lättare för oss med dålig rygg att ta oss ut utan att vara rädda för att halka på isen, kan bara tänka mig hur ont det skulle göra om man gjorde en rejäl vurpa usch.
    När det gäller ishockey så håller jag på Modo men eftersom de inte är kvar i slutspelet så håller jag mina tummar för Skellefteå 🙂
    Hoppas det härliga vädret håller i sig och att din injektion fortsätter hjälpa dig så du slipper ha så ont. Kramiz

    • Jag är alltid rädd att gå ut när det är halkigt. Jag har varit ute lite under vintern och har haft broddar på skorna! De funkar ganska bra om man vill ute och får lite frisk luft 🙂

      Tyvärr är jag aldrig smärt fri. Och känns som ryggen börjar bli sämre nu. Sprutan hjälpar med nervsmärtan bara…

      Jag ville att modo skulle vinna när de spelade mot färjestad. Gillar inte hur färjestad spelar hockey.

      Hur går det med dig?

      • Det kanske börjar bli dax för dig att kontakta spine center. Verkar inte som det händer något i sjukvården om man inte tjatar… Jag har väntat 2 veckor på att de ska skicka ett sjukintyg till mej, tur att de redan har skickat det till FK.
        Konstigt nog har vänstra benet börjat göra ont som aldrig har varit något problem tidigare så jag antar att det är disken som bara faller sönder mer och mer. Ibland vaknar jag på nätterna och tänker att jag ska gå ner och hämta kniven så jag kan skära av benen så de slipper göra ont iaf. Men jag vet ju att det inte hjälper så jag låter bli 😉
        Många gamla modospelare har spelat i Skellefteå så därför känns det som “nästan” modo nu när jag hejjar på dem istället 😛

        • Jag ringde de förra veckan och de hade precis fått journalen från smärtkliniken. Hon sa att om jag hade inte hört nåt om 2 veckor måste jag ringa henne igen och hon ska prata med läkare. Så jag ringa igen nu på måndag 🙂

          Låter hemskt med benet. Har haft den tanken själv med foten!
          Vi heja på Skellefteå ikväll! 🙂

  2. Och det gick ju vägen älskling….ännu en vinst för SKELLEFTEÅ!

Leave a Reply

 
Wonky Parathyroids

The true story of Tex and his Posse, my wonky parathyroid glands

whynot2014

YOLO... Or do you?

Hypothyroidism Sucks

One girl's journey with hypothyroidism, health and everything in between.

thyroideva

A topnotch WordPress.com site

tonydavidwood

Just another WordPress.com site

ouchisanunderstatement

A Journal - Exploring Alternatives to Surgery - L5-S1 Disc Herniation

POCKETHEXORNA

Bad Backs, Baking , Jewelry Making and anything else that pops up in my head

Everything happens for a reason

Bad Backs, Baking , Jewelry Making and anything else that pops up in my head

Bad Backs, Baking , Jewelry Making and anything else that pops up in my head

Smärtbloggen

Bad Backs, Baking , Jewelry Making and anything else that pops up in my head

Malins blogg

Bad Backs, Baking , Jewelry Making and anything else that pops up in my head

Här ifrån och vidare...

Bad Backs, Baking , Jewelry Making and anything else that pops up in my head

Senan som håller upp arselet

Min resa mot bättre rygghälsa, före och efter steloperation i ländryggen

STACEYPALMS

Just your average girl, with above average dreams and a not so average running life

Learning to Deal

The Merry-Go-Round of Life

ediblesubstance

A foodie's thoughts

